Online strategie feestdagen

De feestdagen staan voor de deur en dus hoog tijd om na te denken over de online communicatie van uw bedrijf in deze periode. Met onze tips over advertising, e-mailmarketing en social media ben jij helemaal klaar voor een succesvol 2016.

Advertising

Voor veel adverteerders zijn de feestdagen de belangrijkste periode van het jaar en een flinke kans om nog wat extra omzet te genereren. Door de stijging in vraag en aanbod ontstaan er mooie kansen.

Iedereen wil tijdens de feestdagen de bovenste advertentiepositie bemachtigen. Hierdoor kunnen de klikprijzen gaan stijgen en kan dit wel gevolgen hebben voor de ingeplande budgetten.

Je kan betaald adverteren via Facebook en YouTube, maar ook via Google AdWords. Analyseer je campagnes en stuur bij indien nodig. Gebruik zeker ook Google Analytics om het verkeer op je website te meten.

E-mailmarketing

In deze periode zullen uw contacten volop aandacht besteden aan hun inbox en bijgevolg is dit het ideale moment om een mailing of nieuwsbrief te versturen.

Denk maar aan het promoten van je producten, een leuke winactie, eindejaarskorting, enz… Je kan ook van de gelegenheid gebruik maken om kerstwensen uit te sturen naar je bestaande klanten en hen te bedanken voor de fijne samenwerking.

Zorg voor een originele campagne en let op je huisstijl, voorzie waardevolle content en een pakkende onderwerpregel.

Ten slotte moet je nieuwsbrief goed leesbaar zijn op mobiele toestellen want volgens recent onderzoek worden ruim 60% van alle nieuwsbrieven geopend op mobiele apparaten.

Social media

Het is uiteraard een goed moment om ook social media in te zetten tijdens de feestdagen die vele mogelijkheden biedt om de verkoop te stimuleren. Social media verhoogt je zichtbaarheid en is daarmee uitstekend voor de branding.

Schrijf een wedstrijd uit via Facebook met een hoofdprijs en bedenk zo een leuke manier om je product of webwinkel in de aandacht te brengen. Zorg er wel voor dat je prijs relevant is voor je doelpubliek om zo de juiste mensen aan te trekken.

Breng je social media kanalen in kerststemming en voorzie daarom een sfeervolle profielfoto en omslagfoto.

Je kan je berichten best vooraf inplannen om zo verrassingen te vermijden en voorbereid te zijn om op de juiste tijdstippen te communiceren. Een handige tool hiervoor is www.hootsuite.com.

 

Hebben jullie nog tips? Wij kijken uit naar een reactie.
Vragen of opmerkingen over dit artikel? Aarzel niet ons te contacteren.