Google Adwords of Facebook Ads

Bij het online adverteren kom je al snel uit bij deze 2 grote advertentieplatformen met een gigantisch bereik. In dit artikel lees je wanneer je best Google AdWords of toch beter Facebook Ads gebruikt. Zo haal je het meeste rendement uit je online marketing strategie.

Een vraag die wij af en toe wel eens krijgen: “Wat is het beste: Google Adwords of Facebook Ads?” Wel, het antwoord op die vraag is niet zo eenduidig te beantwoorden. Beiden hebben namelijk hun voor- en nadelen.

Google Adwords

Iemand zoekt in Google op een bepaalde zoekterm en vervolgens wordt jouw advertentie aan de boven- en onderkant van de pagina getoond. Adverteerders betalen alleen als er op de advertentie wordt geklikt.

Wie in Google op zoek gaat naar een bepaald product of dienst heeft een duidelijke intentie om te kopen en staat al verder in het aankoopproces. Met Google Adwords bereik je bijgevolg mensen op het juiste moment met de juiste informatie, producten of diensten.

Facebook Ads

Advertenties via Facebook verschijnen automatisch op de persoonlijke profielpagina’s van je doelgroep. Facebook toont je advertentie op basis van de persoonlijke details en interesses die je doelgroep met en via Facebook deelt.

Facebook Ads zijn doelgericht, accuraat en ze hebben een groot bereik. Ze zijn geschikt voor het opbouwen van een merk, reputatie en naamsbekendheid. Daarenboven is het adverteren via Facebook meestal goedkoper dan het adverteren met Google Adwords.

Conclusie

Google AdWords is uitermate geschikt voor adverteerders die een specifiek product of dienst verkopen. De conversieratio’s van Google AdWords zijn in principe ook hoger.

Wil je je naamsbekendheid en zichtbaarheid vergroten en bv. het aantal likes van je Facebookpagina uitbouwen? Dan is Facebook Ads het meest geschikt. Facebook gebruik je best om mensen te bereiken die je producten nog niet noodzakelijk kennen maar mogelijk in de toekomst wel geïnteresseerd zijn.

Google Adwords levert dus resultaten op korte termijn, terwijl het rendement van Facebook Ads in de meeste gevallen wat langer op zich laat wachten.

 

Vragen of opmerkingen over dit artikel? Aarzel niet ons te contacteren.