Fouten op social media

Meer en meer ondernemingen maken gebruik van social media maar dikwijls zonder social media plan of doordachte strategie. Met de nodige fouten tot gevolg. Wij zetten alvast een aantal aandachtspunten op een rijtje.

Op te veel sociale netwerken actief zijn

Focus op je doelgroep! Veel bedrijven willen op elk social media platform aanwezig zijn maar is dit wel nodig? Daarenboven is het gebruik van deze platformen gratis maar het beheren zelf neemt veel tijd in beslag.

Een fotograaf zal eerder actief zijn op Instagram, Pinterest of Flickr, jongeren op Facebook en zaakvoerders op LinkedIn.

Volg dus je doelpubliek en bepaal zo op welke social media je best actief bent.

Verkeerde inhoud plaatsen

Beschouw social media niet als een medium om je marketingboodschappen de wereld in te sturen. Gebruik het om interessante inhoud aan uw (potentiële) klanten te bezorgen. Ga in dialoog, reageer op geplaatste artikelen en blijf steeds professioneel en positief.

Probeer ook af te wisselen en je volgers te verrassen met content die voor hen relevant is.

Onrealistische doelstellingen

Laat je niet ontmoedigen als uw inspanningen in het begin weinig resultaten opleveren. Het is een proces die namelijk tijd in beslag neemt. Maak haalbare, motiverende doelstellingen en geef het een kans om te groeien.

Ten slotte: beter 100 volgers waarmee je af en toe interactie hebt dan 1000 volgers die je niet of nauwelijks kent.

 

Wij helpen u graag bij het opzetten van een social media campagne. Aarzel niet ons te contacteren.