Tips voor e-mailmarketing

E-mail marketing is een belangrijke manier om je doelgroep te informeren en meer bezoekers naar je website te krijgen. Bij het opstellen van een nieuwsbrief zijn er een aantal zaken waarmee je rekening moet houden.

Do’s

SCHRIJF EEN GOEDE ONDERWERPREGEL
Denk na over een korte, prikkelende onderwerpregel die de inhoud van je nieuwsbrief weerspiegelt. Je lezer moet direct kunnen zien waarover je nieuwsbrief gaat. Onderzoek wijst uit dat een pakkende onderwerpregel een hoger openingspercentage oplevert.

OPTIMALISEER VOOR MOBIELE APPARATEN
Zorg voor een responsive template zodat de mobiele bezoeker, die steeds groter wordt, je nieuwsbrief op zijn tablet of smartphone vlotjes kan lezen.

LESS IS MORE
Verstuur niet te veel nieuwsbrieven en zorg ook niet voor een overvolle inhoud. Dit zorgt ervoor dat de ontvanger sneller afhaakt bij het lezen van uw nieuwsbrief.

VISUEEL AANTREKKELIJK
Mensen die je nieuwsbrief openen moeten direct je bedrijf en bijhorende huisstijl herkennen. Voorzie voldoende witruimte en overdrijf niet met tekst en afbeeldingen.

Don’ts

BASISREGELS NIET RESPECTEREN
Verstuur enkel mailings naar klanten die toestemming hebben gegeven! In iedere nieuwsbrief moet de mogelijkheid voorzien worden om zich uit te schrijven.

LINKS DIE NIET WERKEN
Je nieuwsbrief is net verstuurd en een lezer laat weten dat een link niet werkt. Probeer dit te vermijden door alle links vooraf dubbel te controleren via een testmail.

SOCIAL MEDIA VERGETEN
Plaats onderaan de nieuwsbrief links naar de verschillende social media platformen. Voorzie tevens een online versie van je nieuwsbrief zodat mensen bij problemen deze in de browser kunnen bekijken.

FOUTIEVE INFORMATIE EN TAALFOUTEN
Een fout of vergissing is vlug gebeurd en kan uw imago of betrouwbaarheid flinke schade toebrengen. Laat uw nieuwsbrief door familie, vrienden of kennissen nalezen.

 

Wilt u ook een nieuwsbrief versturen naar uw klanten? Aarzel niet ons te contacteren. Wij adviseren en ondersteunen u graag bij het opzetten van een doeltreffende e-mailmarketing campagne.