4 online marketing trends voor 2015

Het einde van 2014 is in zicht dus hoog tijd om de digitale trends voor volgend jaar te ontdekken. Naast de evolutie van mobile blijkt e-mailmarketing nog steeds het meest efficiënt te zijn. Lees hier alle trends en bereid je nu al voor op een succesvol 2015.

Mobile, mobile en… mobile

Indien jouw website nog niet aangepast is aan de mobiele surfer is de kans groot dat je hierdoor heel wat potentiële klanten verliest aan concurrenten die wel over een mobiele website beschikken. Maak dus werk van een responsive website.

Volgens Forbes zal in 2017 zo’n 87% van alle verkochte apparaten die verbonden zijn met internet bestaan uit smartphones en tablets. Overtuigd?

Content is king!

Content marketing wordt één van de belangrijkste trends van 2015. Dit is namelijk het bieden van relevante inhoud via een blog, social media, enz… die aansluit bij de behoefte van de klant. De moderne consument verlangt steeds meer toegevoegde waarde.

Ook de uitstraling van je bedrijf speelt hier een grote rol. Bouw een sterk imago op en win zo het vertrouwen van je klanten.

E-mail blijft

E-mail is en blijft nog steeds een persoonlijke en betrouwbare manier om je klanten te bereiken.

Het is een krachtig en relatief goedkoop medium waarmee u gerichte boodschappen kan versturen en zo de klantenbinding kan verhogen. Het resultaat van elke campagne is ook goed meetbaar.

Video breekt verder door

Een belangrijke reden hiervoor is opnieuw de opmars van het mobiel internet. Het bekijken van een video op een smartphone is uitermate geschikt en gemakkelijker dan het lezen van tekst.

Online video kijken zal in 2015 één van de snelst groeiende activiteiten zijn. Neem deze zeker op in je marketing strategie!

 

Vragen of opmerkingen over dit artikel? Aarzel niet ons te contacteren.